Packning klar

Nu tror jag att jag packat i allt som jag ska ha med mig till Chile. Är stolt över att jag inte lyckats packa väskan helt full, har fortfarande flera kilon kvar, duktig :) 
Kommer verkligen bli skönt att få åka bort från de här kalla vädret som gör mig deprimerad. Jag behöver verkligen sol! På tal om sol så kom jag på att jag inte packat i mina snygga solglasögon, ska gå och leta upp dom nu!


Packar

Nu har jag börjat att packa inför Chile resan imorgon! Jag säger alltid att jag ska börja i tid men det går verkligen aldrig, blir alltid att jag börjar dagen innan. Hatar att packa,det är så himla tråkigt! Men jag måste och vad svårt det är att välja kläder man kan ju inte ha med sig allt... Jag tänker iaf bli klar idag med precis allt, orkar vekligen inte stressa imorgon på morgonen som jag alltid lyckas med. Nej nu ska jag fortsätta packa, hörs senare!


Harry potter

Bio ikväll igen!
Nu ska jag äntligen gå och se Harry Potter filmen. Bättre sent än aldrig ;)

http://slusk.nu/wp-content/uploads/2010/11/hpd1.jpg

Smycken + mascara + tröja

Innan bion så köpte jag ett halsband och ett armband som de hade 70% på. Eftersom jag behövde en ny mascara så passade jag på att köpa en telescopic mascara som jag har velat testa ett tag, vi får se om den är bra...Hittade också en jätte mysig tröja ifrån Gina tricot, älskar färgen! Nu när det är mellandagsrea så kan man verkligen inte gå på stan utan att köpa något :P
 



The town

Det blev the town tillslut :) Den var riktigt bra! Ni som inte har sett den borde verkligen göra det!


Bio

Ikväll blir det bio :) men det är fortfarande oklart vilken film vi ska se...
Känns inte som att det finns några bra filmer på bio just nu...men jag tror det blir The town.


Någon som har sett den?


Kvällsmat?

Typsikt mig att bli hungrig så här sent. Vet ni vad jag är riktigt sugen på just nu! Jo, sushi!! fy fan vad gott det skule vara!

Lax sushi ♥ ge mig!

Nej, nu ska jag sova utan mat! Kanske blir sushi till lunch imorgon :)





Min mobil

Var i stan tidigare idag och hämtade min mobil som var på lagning. Jag har kommit på att jag hatar touch och LG mobiler! Jag förstår inte min egna mobil längre särskilt inte efter att dom omprogrammerade hela, så nu måste jag installera om allt så att den blir som den var innan. Jag hatar att skriva sms också för man kan  inte lägga till egna ord och LG har sämsta ordlistan genfört med Sony Ericsson. Så det tar hundra år för mig att skriva sms och dom blir hur tråkiga som helst eftersom det är alldeles för jobbigt att lägga till smiley eller <3 , så såna saker skriver jag inte i mina sms längre. Vad ska man ha för mobil? Sony Ericsson gillar jag fast dom går bara sönder för mig, har haft massor med problem med de märket. En sak är jag väldigt glad för iaf, nu kan jag äntligen lyssna på musik eftersom jag använder min mobil som "mp3".

http://www.phone-guide-germany.com/wp-content/uploads/2009/11/lg-crystal-1.jpg

Ditt ord

En sak du kan ge och stadigt hålla...är ditt ord

Ner på stan

Ska dra ner på stan en snabbis för att byta en tröja som jag köpte igår och så ska jag hämta ut min mobil som har varit på lagning i veckor, äntligen säger jag!


Parfymer!

Från dagens shopping fick jag bla med mig 4st parfym askar från Kicks till sjukt bra pris! Älskar att köpa parfymer, har blivit lite beroende på sistonde har jag märkt, kan inte gå på stan utan att stanna upp vid parfym avdelningarna för att hitta en ny "vill ha" parfym.

 


Mellandagsrea

Idag blev det en hel del shopping! Helt slut efter att ha gått runt hela stan med tunga påsar...
Det som inte var så smart var att jag har köpt upp alla pengar som jag hade tänkt att ha med mig till Chile :S aja det fixar sig :)

Visar vad jag köpt senare...


Utgång

Ska snart dra mig ner till stan och träffa några kompisar. Får se vart vi hamnar men det blir säker en trevlig kväll :) Det var länge sedan jag var ute och festa, pågrund av jag hela tiden är sjuk! Inte är jag helt frisk nu heller, men lite förkyllning är ingenting för mig längre, kan lika gärna säga att jag är frisk heheh


Vår julgran fick vara med på bilden hihi. Typ första året vi har en plastgran :P


All i want for christmas is you



Julstrumpa

Min fina julstrumpa som jag gjorde i mellanstadiet :)

Imorse så låg det en liten tepåse i den x)

I den fanns det...

en ihopvikt femhundring :D


Julen

Visst är det mysigt med julen? Ja men vrf blir jag så deprimerar? Jag tänker alldeles för mycket på andra som inte har det lika bra som en, önskar att alla kunde få en fin jul, livet är inte alltid rättvist :/

Inslaget och klart

Det här fick älsklingen idag :)

Det här ska mamma få :)

Det här är till pappa :)


Sen så har jag några andra som jag redan har givit bort osv. Jag har iaf inte så många och köpa till, det är ganska skönt :P


Jag tror jag är frisk nu

Har inte skrivit på senaste tiden, pågrund att jag haft så mycket innan jullovet och sen så har jag varit sjuk tills nu och ja, jag är sjuk hela tiden! Men idag mår jag mycket bättre och ska snart till älsklingen och ha våran "mini jul" eftersom vi inte kommer att träffas imorgon.

Filmer



Jag är med och tävlar på www.nycmode.blogg.se om dessa två filmer :) Har nästan inga filmer hemma, så hoppas verklien jag har turen med mig :)

X=?

Imorgon har jag stort prov på hela ekvation kapitlet(matematik B), så nu ska jag sätta mig ner i timmar och bara räkna matte, inget annat bara matte!


Absolutely nothing

http://30.media.tumblr.com/tumblr_l6ks5tjp9m1qaunuoo1_400.jpg

Hey baby ♪


Dresses

Beställde nyss dessa två klänningar ifrån Nelly. Hoppas jag får hem dom snart!

Jag gillar den till vänster men jag är rädd att det ska vara för mycket "fluff". De blommiga till höger tänkte jag ha till Chile. Hoppas verkligen att dom är fina och sitter bra, annars får jag skicka tillbaka dom, som jag tyvärr är väldigt bra på...


Grenade ♪

Den är så bra! ♥


Ring

Jag är med och tävlar på www.eveliinajonsson.blogg.se om den här sjukt fina ringen :) Som ni vet så älskar jag vingar! Så jag hoppas verkligen jag har turen med mig :) Ringen kommer ifrån www.smyckenbyeveliina.blogg.se.


Tredje advent

Gud vad tiden går fort, snart är det jul, sen är det nyår som innebär resa! Ser verklingen fram emot resan till Chile, hörde att det var sjukt varmt där, fast det är ju självklart eftersom det är sommar där :)



Firade igentligen tredje advent igår, då syster och barnen kom på besök :) Men det kanske blir en liten fika med adventsljusstaken tänd lite senare :P Hoppas ni har haft en trevlig tredje advent!

Nu ska jag gå och äta mandariner, är lite beroende av det!


Piroger

Sitter och äter chilenska piroger till lunch :P


Que rico!


Pepparkaksrulle

Jag har smakat på Delicatos pepparkaksrulle idag. Tycker den smakade överdrivet mycket pepparkaksdeg och var alldeles för söt! Efter en rulle så blev det bara för "mycket". Den går helt enkelt inte att jämföra med en klassisk dammsugare. Men gillar man pepparkasdeg så är det värt att testa :)



Hold my hand ♪




Sweet is love but love is hard
Sometime you got to work pon it right round the clock
Never let it flop, never let it stop


Biljetter till Chile köpta!

Kan inte fatta att jag tillslut fick följa med mamma till Chile :D Vi hade sakt att jag inte skulle åka med eftersom biljetterna var för dyra...För en liten stund sedan hittade vi en mycket billigare biljett och den är nu köpt :) Så jävla skönt att komma ifrån den här kylan! Jag kommer dock inte att vara där lika länge som mamma, jag kommer att vara där i 2 veckor, bättre än ingenting :P Framöver kommer bloggen handla väldigt mycket om min resa till Chile :)

http://www.treehugger.com/s_airplane8.jpg

Pablo Martinez

Sitter och kollar på en tv serie som jag har kollat på i flera år men snart är fjärde säsongen slut, som även är den sista :(
Snyggingen från serien, Pablo Martinez ;)
http://2.bp.blogspot.com/_mdWTHpkIVY4/TOh0n7YImrI/AAAAAAAABto/KBBTTl1lTzw/s1600/pablo%2Bmart.jpg

Bebot ♪

Låten som sitter i huvudet efter gårdagens street träning:
Bebot-Black Eyed Peas 

 

http://www.tristandance.com/FREESTYLE%202.jpg

 


Förkyld

Ja nu har jag fått en rejäl förkylning med ont i halsen och feber...ligger i sängen och känner mig helt död. Vad har hänt med mitt immunförsvar? Känns som att jag hela tiden blir sjuk :S 



Underbar video ♥


Den är så fin! ♥


Sweat

Försöker att göra klart mitt lilla streetdance solo till dansuppvisningen. Det går inte sådär jätte bra och det ska var klart imorgon! :S

Låten jag ska dansa till :
Sweat- Casely feat. Lil Jon & Machel Montano

Lånemobil

Lämnade in men mobil på lagning idag...kände att det var på tiden. Skärmen blev svart när någon ringde så jag kunde inte se vem det var, ganska drygt fick alltid lyssna på rösten för att veta vem det var. 
Som lånemobil fick jag en Sony Ericsson K660i. Det jobbiga är att LG och Sony Ericsson är lite annorlunda när det gäller att skriva sms, det blir hela tiden fel och ibland får jag för mig att trycka på skärmen eftersom jag hade touch mobil innan, men man vänjer väl sig sig snart. Men det sämsta var att jag inte fick några hörlurar till mobilen! Nu kan jag inte lyssna på musik :( Jag behöver akut, hörlurar eller en mp3 spelare!

Köpte ett par örhängen idag...

Jag gillar vingar :)


Trust

I

But is it enough?


Andra advent

Firades hos älsklingen och hela hans stora släkt :) Även idag blev det en hel del ätande, riktig tjockis helg! Nästa vecka ska jag verkligen försöka äta nyttigt! Det känns verkligen inte bra att jag bara går upp i vikt nuförtiden :S


Club Can't Handle Me


Dop

Det var riktigt trevligt igår :) Träffade flera personer som jag inte sett på flera år!

Idag var jag på dop, det var min systersbarn som döptes :) Känner mig riktigt tjock efter allt idag...det fanns så himla mycket sötsaker, jag tror min syster råkade baka lite för mycket hehe.
Tänkte ta bilder också, men självklart glömde jag kameran hemma :/


Ändrade planer

Har inte så mycket kvar på min uppsats nu, gick snabbare en vad jag trodde. Tur för jag fick nyligen reda på att vi ska ut ikväll och fira min underbara barndomsvän som fyller 18 år vid midnatt! Träffar henne inte alls ofta längre eftersom hon pluggar i Stockholm...så det kommer att bli riktigt kul att få träffa henne ikväll!



Hur ska bloggen se ut?

Det här med design till bloggen är svårt för jag har ingen anning om hur jag vill ha det. Jag måste fixa en header först, sen får vi se hur resten av designen blir.

Idag blir jag nog hemma hela kvällen och skriver klart Rättkunskaps uppsatsen, som ska lämnas in innan midnatt. På en fredag? ja eftersom jag alltid ska lämna allt till sista dagen, bra bra...

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0