Hamburgare först

Snart drar jag till Fame med Isa! Eller först ska vi äta(eller jag!) hamburgare i stan, är så sjukt sugen på en hamburgare just nu! har inte ätit de sen innan jul :O hahhahah jag kommer att njuta...

Is going to be alright

Jag försöker! Eller gör jag verkligen det?

http://www.scenicreflections.com/ithumbs/Everything_Is_Going_To_Be_Alright_Wallpaper_k1l7.jpg



Fredag

Skönt med fredag! Ska på födelsedagsfest ikväll, dock så ska jag ta det lugnt eftersom jag fortfarande tar penicillin, så läsk för min del :P

Tänkte ringa mamma för att gratta henne, men insåg att det kanske är lite för tidigt...klockan är bara halv nio i Chile, så får nog vänta en stund till...

Grattis på födelsedagen mamma♥


Hate this feeling

I relly hate the feeling of knowing exactly what I want to do...but being too afraid to do that.

.

I started missing you as soon we said goodbye


Torsdag

Älskar mina torsdagar, då jag bara har en lektion :)


A reason

Love is a reason for living a reason for trying a reason for life (via fuckyeahhappy)


Nunca olvidas...

nunca olvidas a alguien importante


Hatar Iberia

Först tar det 3 dagar att få väskan och dom kommer och lämnar den halv tolv på natten! Nu när jag börjar plocka ut allt från väskan ser jag allt som fattas :O Allt mer värdefullt fattas!! Min kamera, ny lacoste parfym, ny dior parfym set, ny plånbok, nya smykcen och piercingar. Dom vill inte en göra en polisanmälan! kan man vara ett mer oseriös flygbolag? En sak är klart, jag flyger aldrig med dom igen!

http://hornfia.blogg.se/images/2010/iberia20vertical_edited_117149765.jpg

Mágico camino

Casi sin quererlo comencé a querert.
Un mágico camino me llevo hasta a ti.


Tandläkaren

Var hos tandläkaren idag och fick penicilin och så ska jag blanda Ipen och Alvedon för smärtan. Under veckan så ska dom ringa för tid till operationen, kommer bli skönt att få bort den där tanden. Imorgon hoppas jag på att kunna gå till skolan för första gången den här terminen :P Undra hur mycket frånvaro jag har haft det här skolåret på grund av tanden och halsmandlarna...jag tror inte jag vill veta.

Ungefär så här ligger min visdomstand eller den ligger nog helt.

Bild tagen från google


AAAJJJJ

Jag orkar verkligen inte med allt jag har nu...är jätte förkyld och ont i halsen, har fortfarande lock för öronen efter flyget men värst är att jag har fått en inflamation runt hela min visdomstand som jag snart ska operara bort. Men just nu är smärtan så jävla stor står verkligen inte ut. Jag har misst massa skola och vill verkligen gå idag(börjar 14.00) men har nog insett nu att jag måste åka till akuttandvård men eftersom jag inte kan hålla mig lugn så kan jag inte ta bussen och pappa är på jobbet och har inte på mobilen så att han kan skjutsa mig. Vet fan inte vad jag ska göra! :(

Hemma

Okej det var länge sedan jag skrev men ville njuta av dom sista dagarna utan dator jag var ju faktiskt på semester :P Sen så dagen innan jag skulle resa hem så blev jag jätte förkyld med ont i halsen och det är jag fortfarande, riktigt jobbigt att resa sjuk. Sen så när man väl kommer till arlanda efter ca 30 timmat så står man och väntar på sitt bagage i 1tim tills man inser att den inte kommer att komma. När jag frågar i informationen så sa dom att mitt bagage var förtsenat men kommer att komma samma dag på kvällen hem till mig, okej då är det lugt tänkte jag. Nu har det gått 2 kvällar och ingen väska har man fått och när man ringer Iberia så får man inte så mycket svar. Jag har verkligen allt i den där väskan, saker som jag vekligen behöver nu! Om den inte kommer idag så kommer jag att bli tokig.

Cappuccino

Den här mjölken är riktigt god, gillar inte stark smak av café så den här är perfekt. Det finns inte en enda mjölk som jag gillar här i Chile, alla smakar skit så jag är glad att jag hittade något gott som inehåller mjölk iaf :P



Mi amor

Cada dia que pasa me enamoro mas de ti ♥

Santiago

Äntligen har jag lyckats låna lite internet från någon(A) Gick upp 5 på morgonen för att åka till farmor här i Santiago. Är hur trött som helst, det går ju inte att sova så bra när man är solbränd och vaknar till varje gång man rör på sig. Var och badade i en pool hela dagen igår och solen var ganska stark. Jag smörjde in mig med solskydd nästan hela tiden men det var väl inte tillräckligt... De värsta vara att jag helt glömde att smörja in fötterna, så nu är dom jätte röda och uppsvullna, gör så jävla ont att gå!

Skön fredag med mycket skratt

Igår blev det en sen kväll med Javiera och Nata, vi tänkte dra ut men sen blev det sent och vi var trötta efter att ha varit i stranden i hela dagen så det blev en hemmakväll istället...När vi skulle åka hem från stranden så var bussen full så vi vi fick stå hela vägen i över 30min. Men vi hade ganska kul i bussen med några roliga killar som stod bredvid oss, vi lyssnade på musik och skrattde mycket... Efter att ha duschat och fixat oss så drack vi några Mojitos och åt pizza som Javieras syster gjorde, den var skit god så vi åt som grisar! Vi blev kvar hos Javiera hela kvällen och pratade om allt möjligt, skönt att bara vara tjejer ibland eftersom jag annars bara umgås med killar här.

Helg

Lite dricka till helgen, sjukt billigt här...

Citon öl,mojito,piña colada och rose vin :P


Con La Mano Arriba


Lite saker

Köpte lite smink från make up store i arlanda flygplats. Är riktigt nöjd med foundationen, läppstifterna har jag inte kunnat testa så bra än, eftersom jag har haft för torra läppar, men dom ska dämpa ner det röda(Y).


Plånbok som jag köpte igår, gillar att den har många fack.

Solbränd

Ändrade planer, tänkte åka till stranden idag också, men eftersom det är molnigt idag så får jag hitta på något annat. Kanske lika bra och vila lite eftersom jag är röd i flera delar av kroppen men mest om låren och näsan! Lyckas alltid bränna näsan även fast jag har solskydd för bebisar(50+), hatar att vara röd om näsan det är så fult! Jag misslyckas alltid med solningen, antingen blir jag röd eller så händer det ingenting för att jag har för hög solskyddfaktor. Jag har ungefär en vecka på mig att bli riktigt brun...den här gången ska jag lyckas!

Sjukt varmt

Det är helt sjukt varmt idag går knappt att andas! Tänkte åka ner till stranden men vågar inte göra det än, skulle typ svimma, så ska ditt lite senare...


Förvirring

Kärlek är den märkliga förvirring som drabbar en person på grund av en annan person

Nya bikinisar


Ner på stan och fixa biljetter

Ska ner på stan och köpa en bikini underdel så att jag kan börja gå till stranden...Ska även köpa buss biljett till Concepcíon(södra Chile). Vi åker nog redan imorgon, det tar ca 8 timmar att åka buss ditt, jag kommer att dö eftersom jag redan har ont i rumpan efter flygresan. Men det blir roligt att få träffa min kusin som bor där, jag tror dom bor nära stranden också, perfect ;)

Framme

Nu är jag i Chile och det är varmt och skönt ;) Är helt sliten efter resan som tog nästan 30 timmar totalt. Ni ska veta hur ont i rumpan jag har efter den långa resan på dom obekväma flygstolarna! Jag kan knappt sitta ner för att det gör så ont och stå orkar jag inte eftersom jag har jätte uppsvullna fötter. Nej ska sluta klaga och istället vara glad över att allt gick bra och att jag är i ett varmt land :) Hoppas alla har haft en bra nyår! Puss & kram!

Gott nytt år!

Gott nytt år folket! Sitter antagligen på planet i Madrid som ska åka om 10min. "Skit kul" nyår verkligen! hahhahah Hörs när jag kommit fram till Chile får hoppas på att jag har tillgång till internet där, annars vet jag inte vad jag gör!

http://vagenfran37kg.files.wordpress.com/2009/12/happy-new-year1.jpg

RSS 2.0